Cu mașina preferată prin tunelul dragostei...

Prin parcările supermarketurilor cu toții am văzut o mână de oameni care stau cu orele așteptând parcă ceva. Ei bine, unii le spun acestora „samsari”, deși termenul este total înțeles greșit. La o primă căutare, cuvântul se poate găsi tradus astfel:  Persoană care intermediază afaceri de vânzare-cumpărare; misit. ♦ Fig. Persoană care face din orice lucru obiect de negoț. – Din tc. simsar, bg. samsar. Dar în realitate, acești oameni caută să aibă un trai mai bun. Au încercat și ei ca și noi toți la un loc de muncă, însă destinul a făcut să fie altfel pentru ei.

Așa se face că am cunoscut o astfel de persoană pentru care obiectele de negoț sunt mașinile și din pasiunea aceasta a reușit să urce o treaptă, devenind dealer autorizat, formându-și o întreagă echipă. Astfel, am reușit să îmi cumpăr primul autovehicul la vârsta de 21 de ani; o Skoda Fabia SH, diesel (că tot pe motorină făcusem și școala, de ce să mă feresc?). Am dat 1500 pe ea, euro, bineînțeles, bani mulți la acea vreme, însă nici în ziua de azi nu îmi pare rău.

Pentru mașina mea, un om din firma respectivă a făcut mai multe drumuri în exterior, așa mi s-a transmis. Pentru conaționali, din câte se observă, mașinile second hand sunt cireașa de pe tort; ale naibii de bune și de mare necesitate.

De atunci, am mai schimbat una, tot o mașină second hand și tot la dealer am apelat. Mi-a zis în urmă cu doi ani „Stați liniștită, se găsește una și pentru dumneavoastră”. Deși piața mașinilor noi atinsese cel mai bun nivel din ultimii zece ani, numărul vehiculelor second-hand aduse din străinătate scăzuse cu 8% față de anul 2017, dar tot a rămas puternică, volumele fiind de aproximativ 3,5 ori mai mari față de cele ale mașinilor noi.

În același timp, numărul înmatriculărilor de mașini second-hand din import fusese în primele nouă luni ale anului 2018 de peste trei ori mai mare decât cel al mașinilor noi, având o medie lunară între 35.000 și 38.000 de mașini.

Sincer, niciodată nu am preferat lucrurile la mâna a doua, mai ales când a trebuit să îmi cumpăr un automobil. Am stat foarte mult timp să mă gândesc, începusem să visez chiar urât, făcându-mi peste zi fel de fel de scenarii cum că ar ceda multe piese la el. Dar lucrurile nu au stat așa și m-am decis, însă cu îndeplinirea anumitor condiții.

Așadar, iată de ce aș opta eu în continuare pentru o mașină SH:

Chiar dacă un autoturism second hand cumpărat de la un dealer este evident mai scump față de unul echivalent achiziționat de pe piața liberă, această opțiune vine cu o serie de avantaje.

În primul rând, ceea ce ne interesează pe toți, este siguranța achiziției, fiind necesară aflarea provenienței mașinii. În ultimii ani, piața auto second-hand s-a modificat. Cum spuneam și mai sus, dacă înainte se puteau cumpăra mașini uzate doar de la băieții din parcările supermarketurilor, acum există posibilitatea achiziționarii uneia direct de la un dealer specializat.

Bine de știut este faptul că există două categorii de dealeri: serviciul de mașini rulate oferit de importatorul mărcii și dealerii independenți care comercializează mașini second hand indiferent de brand.

Oprindu-ne la a doua categorie - dealerii independenți, menționez că achiziția unui autoturism second hand într-un cadru organizat implică și câteva costuri, însă suportabile. Așadar, în afară de faptul că se poate afla cu exactitate istoricul de service și al proprietarilor, aceste autoturisme vin cu marele avantaj că au o vechime între 6 luni și 5 ani, precum și rulaje reale între 6.000 km și 120.000 km. Așa se face că liniștea vă va acoperi inima când veți auzi că mașina sigur nu a fost furată sau că rulajul a fost măsluit.

Un alt aspect de pus în ramă este că, de regulă, mașinile second hand comercializate de dealerii oficiali provin din flota constructorului sau, cum se mai spune, sunt mașini “intoarse” din leasing. De asemenea, înaintea scoaterii la vânzare, aceste vehicule sunt verificate complet din punct de vedere tehnic, nu doar “aranjate de formă” cum se practică pe piața liberă. În plus, dacă la un exemplar sunt identificate anumite probleme, acestea sunt remediate înainte de vânzare, astfel cu siguranță noi, viitorii proprietari, nu vom avea parte de defecte ascunse.

Știați că puteți beneficia de o factură legală, iar dacă nu dispuneți de toți banii se poate întocmi rapid o schemă de finanțare pentru plăți eșalonate, în sistem leasing ori credit bancar?

Mai mult, pentru aceste mașini second hand cumpărate de la dealeri se oferă chiar și garanție plus servicii de întreținere.

Pentru mine, un jucător important pe piața mașinilor second-hand este Sixt SH.

Cum spuneam, acești oameni de mare ispravă oferă garanție totală pentru o perioadă de maximum 2 ani sau până la 30.000 km la orice model de autoturism achiziționat, potrivit termenilor și condițiilor personalizate pe fiecare model.

Ce este interesant la ei, este faptul că după ce v-ați hotărât să achizionați o mașină second hand de la Sixt SH, veți fi informat că nu a avut decât un singur proprietar. Mai mult, puteți afla și cine a fost acel proprietar și avea acces la întreaga istorie a mașinii. Toate documentele legate de întreținerea și eventualele reparații ale noii voastre mașini vă sunt puse la dispoziție cu maxim de seriozitate și transparență.
Tot la Sixt SH vă puteți bucura de o mașină cu ITP-ul valabil cel puțin 1 an, ceea ce înseamnă o garanție în plus că starea tehnică a noii voastre mașini este ireproșabilă. 

Datorită sinergiei dintre diviziile Grupului Sixt Group Romania, vă puteți folosi mașina veche ca avans pentru o mașina nouă, Opel, sau o mașină second hand din stocul lor, indiferent de marcă.

Așadar, la www.sixtsh.ro există o mulțime de avantaje dacă alegeți să cumpărați o mașină, prețurile sunt atractive, există o mare varietate de mașini, mașinile sunt sigure și nu uitați – veți primi garanție pentru o perioadă de 2 ani. Totodată, puteți sta liniștiți că viitoarea mașină nu a avut decât un singur proprietar.